فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

امور اقتصادی | تدبیر اقتصاد
سرگرمی | پزشکی
آفاق | بیست تولز
فونت زيبا ساز
تفاوت های صورت سود و زیان جامع با صورت سود و زیان

سود و زیان گزارشی که نتایج فعالیتهای واحد انتفاعی طی دوره حسابداری را نمایش دهد،صورت سود وزیان نامیده می شود هدف از تهیه این گزارش ،ارائه کلیه درآمدها وهزینه ها ی شناسای شده طی دوره مالی و تمرکز اصلی آن درآمدها و هزینه های عملیاتی است.

سود و زیان جامع گزارشی که کلیه تغیرات (افزایش یا کاهش )حقوق صاحبان سرمایه از بابت درآمدها و هزینه های مختلف شناسای شده اعم از تحقیق یافته وتحقیق نیافته طی دوره مالی رانشان دهد .

 

از آنجا که صورت سود وزیان جامع در برگیرنده کلیه درآمدها وهزینه های شناسای شده اعم ازتحقق یافته وتحقق نیافته است  سود وزیان خالص دوره مالی به عنوان اولین قلم صورت سود و زیان جامع انعکاس می یابد . به این ترتیب صورت سود و زیان دوره ،یکی از اقلام صورت سود و زیان جامع (یعنی درآمدها وهزینه های تحقق یافته )رابه تفصیل نشان می دهد وسایر درآمدها وهزینه های شناسایی شده (یعنی درآمدها وهزینه های تحقق نیافته )به طور جداگانه در صورت سود و زیان جامع انعکاس میابد.

 نمونه ای از سایر درآمده و هزینه های شناسای شده تحقق نیافته که ناشی از تغییرات ارزش داراییها وبدهیهایی است که اساسا"به منظور قادر ساختن واحد تجاری به انجام عملیات به نحو مستمر نگهداری شده وبه موجب استانداردهای حسابداری مربوطه مستقیما"به حقوق صاحبان سهام منظور می شود به شرح ذیل است:

 1-تجدید ارزیابی داراییهای ثابت مشهود

 2-تجدید ارزیابی سرمایه گذاریهای که تحت عنوان دارایی غیره جاری طبقه یندی می شود

 3-تسعیر ارز

 یادآوری:هدف از گزارشگری سود جامع -گزارش میزان عملکرد کلی واحد تجاری است 

 




موضوعات مرتبط: آموزشی.. ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 18 ارديبهشت 1393برچسب:, | 2:51 قبل از ظهر | نویسنده : نسرین مریدی |